2010. január 16., szombat

Fotós idézet 2010.01.16

"Bármely képről elmondható, hogy mihelyt az ember útjára bocsátja, az önálló életre kelt. Szerintem a nézőnek nem feladata, hogy a fotós szándékát kutassa egy kép befogadása során. Jobban jár, ha kizárólag önmaga számára értelmezi. Fölösleges megpróbálnia belebújni a fotós bőrébe, nem fog sikerülni. Ha mégis megpróbálja, és még valamiféle 'eredményre' is fog jutni, nem lesz része igazi katarzisban, ellenben nagy esélye van arra, hogy hiányérzet marad benne. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a néző feltétlenül másképpen kell, hogy értelmezze a képet, mint ami a fotós értelmezése, de a saját értelmezését nem szabad alárendelnie semmiféle más értelmezésnek sem (beleértve a fotóst is)!" - Kiss Tanne István

3 megjegyzés:

  1. Bizony milyen igaz,mind ahogyan a honlapján lévő többi írás is!
    Köszönöm ezt is,magamtól nem akadtam volna rá!

    VálaszTörlés
  2. Ez a vallomás kicsit ellentmond annak, hogy pár napja mindenkit lebeszéltél a "szomorú farkas" értelmezésről, mondván, akkor se szomorú!

    VálaszTörlés
  3. ez nem vallomás. :) és én senkit nem beszéltem le. :) az érzéseim leírtam, de senkinek nem mondtam, hogy hülyeséget gondol.

    VálaszTörlés